16 juni - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 16 juni - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

16 juni

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

17 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Nog één keer genieten van het lekker ontbijtje bij la Plume...

Vers fruit, heerlijke yoghurt en ander lekkers...dan nog warm breakfast: kun je aangeven hoe je je eitjes wil... wat zullen we vandaag eens kiezen?

Bij ons vertrek blijkt onze auto gewassen( die zat namelijk helemaal onder de modder na het rijden van de Swartberg Pass..)... Aardig hè en een tip voor "de dader..."

Dan gaan we vertrekken en we ruilen de wijnroute voor de tuinroute... Ook hier weer een prachtig panorama van groen begroeide bergen. Een deel van de route is een onverharde weg; we zien bavianen, roofvogels....zo gaaf! Alleen allemaal te snel om het vast te leggen op de gevoelige plaat. Eerst je verbazing en dan nog je camera in de aanslag...- ook al ligt de camera op schoot -....moeilijk! Onderweg passeren we ook een aantal huisjes - of wat er voor door gaat..- in the middle of no where.. De mensen zwaaien als we ze passeren. Ik vind het gênant om ze te fotograferen. De taferelen zijn wel een foto waard!

Dan bereiken we via de autoweg Knysna. Volgens het boekje kun je heerlijke oesters eten in deze stad. De restaurants die zij aanbevelen bleken jaren terug al gesloten te zijn. Op advies van de bewoners gaan we naar een ander adresje voor de oesters. Lekker plekje aan de lagune, in het zonnetje, wijntje erbij en smullen van de oesters.

Binnen een half uur zijn we bij ons nieuwe stekje. De kamer is oké; de boel ziet er wel verlaten uit. Op naar de zee.... een heel breed zandstrand en geweldige golven. We bezoeken verschillende baaitjes.... Achter elke schuimkop hopen we de dolfijnen te zien.

Tijd voor een drankje en een hapje bij Lock-out Deck met uitzicht op zee... We bestellen een plateau met seefood, een cocktailtje en een biertje.... Blijken we net te laat voor de dolfijnen :-((

Het gaat zo als het gaat... en hopen morgen meer geluk te hebben. Nu genieten van een vol bord met lekkers uit de zee en de drankjes. Dan gaat Duitsland voetballen tegen Portugal.

Rustig avondje in het vooruitzicht en plannen wat we morgen willen doen. Niets is minder waar... :-)
Details later op te vragen bij Alfons (hi hi)

• 17 Juni 2014 - 09:49

Alfons:

Jaja zal het maar zeggen: ik was zo dom om de autosleutel in de auto te laten liggen.... Koste wat belletjes en geregel met Avis.... Maar we hebben hem weer.:-)