15 juni - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 15 juni - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

15 juni

Door: franka

Blijf op de hoogte en volg franka

15 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vaderdag en de berichtjes van Anneke, Teun en Lotte zijn ook in Zuid Afrika welkom! Thanks kids.

Dream the destination....live the journey!

Oudshoorn, ook wel de struisvogelhoofdstad van Zuid- Afrika genoemd. Overal waar je kijkt zie je struisvogels.
We gaan deze vreemde snuiters eens opzoeken. Tijdens ons bezoek komen we meer te weten over deze dieren en kun je ze voeren ( Jawel en wie wordt er weer in zijn vinger gebeten? komt noooooiit voor...) Leuke gids en ze beantwoordt ook een heleboel vragen. Leuk!
Je kunt ook op de beesten rijden. Dat is wel als vermaak voor de toeristen; minder dus... maar afijn dat hoort er ook bij.
Ze waren twee jaar gesloten vanwege de vogelgriep. Heftig! Alle beesten doden en iedereen zonder baan. De boerderij is weer sinds 2011 open.

We gaan een mooie tocht maken door de Swartbergen. We gaan via de Swartberg Pass naar Prince Albert.
De Pass is 27 km lang. En met recht, een van de mooiste bergpassen ter wereld. Je gaat via een onverhard pad, via steile haarspeldbochten - zonder vangrail - naar ‘Die Top’ op 1583 meter hoogte. Vanuit hier en onderweg heb je een adembenemend uitzicht over the Karoo. Verschillende fotomomentjes!

Prince Albert is een nostalgisch plaatsje in Klein Karoo dat veel waarde hecht aan haar historie. Hier bezoeken we een cafeetje en genieten we van koffie, thee en gebak. Daarna een wandelingetje door dit mooie dorpje.

We laten de zandweg die naar de Swartsberg Pass afsplits rechts liggen en vervolgen de grote weg en genieten van het prachtige berglandschap. Adembenemend!! De weg loopt eerst door de Meiringspoortkloof en later door een nauwe canyon met zijn rode rotsen.

Onderweg zien we steeds de tegenstellingen...we passeren de townships aan de rand van de kapitale boerderijen.

We sluiten de avond af bij Jemima's.... in het restaurantje zitten vooral locals. Allen blank en de bediening gekleurd. Rare gewaarwording....

• 16 Juni 2014 - 11:48

Mvgeest:

wat zullen jullie veel te vertellen hebben als je thuis bent
    wat een feest iedere dag
    gr mam