24 juni - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 24 juni - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

24 juni

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

24 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

We vertrekken na een heerlijk ontbijt met zelfgebakken brood en cakes...

En de auto staat weer brandschoon klaar.

We gaan op weg met het advies om mister GPS: throw out of the window....en ouderwets met een kaart op schoot.

Ook vandaag een prachtige tocht door de bergen en we bezoeken een glasblazerij.

Aan de voet van de oudste mijn in Swaziland in het kleine dorpje Ngwenya is sinds 1979 een glasfabriek gevestigd, opgezet door een Zweedse hulporganisatie. Tegenwoordig is de fabriek bekend door de kunstzinnige voorwerpen die wereldwijd te verkrijgen zijn.
Bijzonder aan het glas is ook de gebruikte grondstof: er wordt alleen gebruikt gemaakt van gerecycled glas dat vervolgens wordt gesmolten en met de mond geblazen. We nemen wat mee naar Nederland.

Na het verlaten van Swaziland - grenspost Bulembu - volgen we de "Geologie trail" over de Bulembu Pass. Je slingert over een schilderachtige bergpas met 's werelds oudste rotsformaties en een prachtig uitzicht over de Mpumalanga valleien. Ook hier is de weg steil en de weg vol kuilen. Het uitzicht is spectaculair.

Langs de route staat er op diverse plekken informatie over het gesteente. Afgelopen 30 april is deze " Geologie trail" officieel geopend.

Tegen 16.30 uur komen we bij Gecko Lodge aan. We zijn heeeel moe: moe van het rijden, moe van het reizen en moe van de indrukken. We boeken een restaurantje in de buurt.. even afschakelen en bijtanken.

Het eten en de wijn was weer top! Lekker lezen en de gordijnen dicht. Truste!

• 25 Juni 2014 - 16:10

Jeannie:

Het verkeerde afdraaipad genomen gisteren of de aftrekplek gemist?? :-)
    Dat maakt zo'n reis natuurlijk wel weer meer avontuur.
    even rusten lijkt me soms wel van toepassing, maar ik snap dat je alles wil beleven!
    geniet nog met volle teugen!

Liefs Jeannie