11 juni - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 11 juni - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

11 juni

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

11 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We verlaten vandaag Cape Town.... en reizen af naar Franschhoek.

Eerst bezoeken we Groot Constantia: de eerste wijnboerderij 300 jaar terug... We doen een keldertour met wijn en chocoladeproeverij .
De Keldertour was vrij standaard maar de wijnen en chocolade heerlijk! En de plek geweldig....

We verlaten Cape Town en gaan via de kustweg ( R44) op weg naar Hermanus. Het is een schitterende weg die je door fantastische landschappen leidt en bekend staat als een van de mooiste routes van Zuid Afrika. Veel auto reclames worden hier opgenomen.
Wie Hermanus zegt, zegt walvissen... We lopen het 12 km lange kust pad van Walkers Bay. Helaas hebben we geen geluk en spotten geen walvissen....
Een afzakkertje in café Gekko en met de tuk tuk terug naar de auto.

Via de heuvels van de Franschhoek pas, de theewaterkloof dam en een prachtig panorama te zien over de Franschhoek vallei. Adembenemend mooi!! De lucht is een kleurenpallet en we verbazen ons continu...
Toon Hermans zei eens: je hoofd is het mooiste fotoboek. En dat is ook zo want het is moeilijk te vangen in plaatjes. Wel een poging gedaan om de herinnering levend te houden ;-)

We komen aan en hebben weer een heel bijzonder slaapplekkie.....
We verblijven in La Fontaine en het is een verblijf van de schoolmeester uit 1926. Het is oud sjiek; echt leuk... we eten bij French Connection.
Daarna de open haard aan op de kamer om ons verblijf te verwarmen en we verdwijnen in onze toddenhoop.....en drinken onze welkomstdrankje: port.

Nog even een sms naar huis: Emma is bijna jarig en die willen we natuurlijk van harte feliciteren. Dikke zoen van ons!!

Het was weer een dag om nooit te vergeten...