12 juni - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 12 juni - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

12 juni

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

12 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Franschhoek

Na het ontbijt gaan we het dorpje verkennen. Er is een hoofdstraat en het voelt als oud sjiek, frans... Echt leuk en de zon is heerlijk. Ik slaag erin om een hele mooie ring te kopen van een Afrikaanse kunstenares.
We gaan naar een wijnproeverij van Wijnhuis Carbière....de wijntjes op het terras in de zon met ruim 20 graden (in de winter!) en met een geweldig uitzicht over het dal van Franschhoek. Heerlijk!
Daarna onderweg en we genieten van de wijnroute: het is zo mooi!!
Aan het einde van onze dagtrip bezoeken we de Wijnhoeve De Wethof, bekend om de beste Chardonnay van Zuid Afrika; Dannie is een neef van een arts die in SJG Weert werkt. We hebben een heel bijzondere ontmoeting met hem en zijn zoon en een heerlijke proeverij, die door Dannie nog eens extra uitgebreid wordt met enkele heerlijke rode wijnen. Met een cadeautje van Dannie van zes flessen heerlijke wijn vertrekken we naar de eindbestemming van deze dag: Montagu.
Hier merken we dat het laagseizoen is... We zijn de enige gasten! Wel lekker, we worden extra in de watten gelegd. We eten nog een hapje (bobotie en kip curry, echt Zuid Afrikaans), en tot slot nog een afzakkertje bij de haard en we sluiten vredig de dag...

We houden van Afrika: de vergezichten, de bergen, de kleuren van de lucht, de wijn, de gastvrijheid, het eten, de taal... In een woord: GEWELDIG!! x x

• 12 Juni 2014 - 23:55

Twan En Petra :

You can leave africa but iT won't leave you. Klinkt als .... genieten! Blijf ver-/bewonderen, wij genieten mee door jullie verhalen.

Liefs Twan en Petra x

• 13 Juni 2014 - 16:10

Mvgeest:

geweldig wat jullie allemaal beleven
    dat is echt genieten gr mam

• 13 Juni 2014 - 17:50

Anja:

Ha lieve zus en Alfons,

super fijn dat ik een beetje mee mag genieten van jullie reis.
    Ik heb de mailtjes ontvangen (zaten in de spam box)

Ik heb ze ook doorgestuurd naar ons sjac en ons smam.

knuf xxx Anja