8 juni - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 8 juni - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

8 juni

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

08 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We gaan onderweg naar Kaap de goede hoop .... het zuidelijkste puntje van Afrika en Cape Point waar twee vuurtorens staan om destijds de kapiteins van de boten te waarschuwen dat ze de punt van Kaap de Goede Hoop naderen....

De route voert ons langs de kust. Een schitterende, bochtige kustweg, we nemen de tijd om geregeld te stoppen en te genieten van de mooie plaatjes.

Tijd voor een break... Op zoek naar een authentiek tentje. Al gauw blijkt dat we verkeerd zijn gereden en we stuiten op een groep bavianen. Leuk voor een fotootje maar keren op de berg doe je niet zomaar... dus helaas.
Een aardige mevrouw vertelt waar we lekkere koffie kunnen drinken. Het zaakje staat in geen een boekje vertelt ze maar is wel het leukste plekje van Scarborourgh... We komen inderdaad in een klein hippie achtig cafeetje gecombineerd met een natuurwinkeltje Open haard aan...lekkere koffie, taartjes of soep. Een deel van de opbrengst is voor het brandweerkorps. Brand is de grootste bedreiging voor dit schiereieland.

We reizen weer verder en passeren een struisvogelboerderij. Even stoppen voor de foto. Bij het uitstappen schrik ik van geblaf; het geluid klonk dichtbij... En bang als ik ben vlieg in de auto weer in op zoek naar de hond...laag bij de grond.
Alles behalve een hond. Ik sta oog in oog met een baviaan, die in een boom zit....Van de schrik bekomen liggen we in een deuk....

We bereiken de parkeerplaats van Kaap de goede hoop. Via een pad kunnen we naar het topje klimmen. We moeten echt de wind trosteren...wel een bijzonder momentje als je weet wat zich daar allemaal heeft af gespeeld.

Op Cape Point komen twee oceanen bij elkaar namelijk de Atlantische en de Indische Oceaan. Met een kabelbaantje gaan we naar een van de twee vuurtoren en genieten van het mooie uitzicht; een landschap van steile kliffen is echt spectaculair.

Ondertussen al weer aan het einde van de middag en we willen nog heel graag naar Boulders Beach. Op dit stukje strand woont een kolonie zwartvoetpinquins, de enige soort die in Afrika voorkomt. Zo leuk om te zien: ze waggelen en zwemmen...de foto’s spreken voor zich. Helaas is het filmpje mislukt...

Donker. Aardedonker en het is 17.00 uur....We zitten in de auto en de hel breekt los. Via de snelweg terug naar huis.

We sluiten de avond af in een leuk restaurant ( een tip van Maarten).. Heerlijk gegeten, bij de open haard. ( Boreas zou er een concurrent aan hebben...) Het regent nog steeds; slaapt wel lekker....

• 09 Juni 2014 - 12:07

M V Geest:

leuke foto vooral van die pingqins
    gr mams

• 10 Juni 2014 - 21:50

Jeannie:

He saampies,

Klinkt allemaal erg goed. Leuk om jullie zo wat te kunnen volgen. Franka, ik weet een volgende cursus voor je...:-)

Maar je weet inmiddels toch, blaffende honden bijten niet!

Ik kijk uit naar het volgende avontuur.

Liefs,
    Jeannie xx

• 13 Juni 2014 - 20:33

Zus Jolanda :

Ik herkende de voorgrond natuurlijk...maar ook de achtergrond Hahaha

• 13 Juni 2014 - 20:36

En ja...best eng die loslopende grote apen :-s