22 juni - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 22 juni - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

22 juni

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

22 Juni 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Vandaag komt Isimangaliso wetland park aan de beurt. Het park staat sinds 1999 op de werelderfgoed lijst.

Het park is een van de grootste beschermde natuurgebieden van Zuid-Afrika (260.000 hectare) en ligt aan de ongerepte Elephant Coast in Zululand met een 220 km lange kustlijn. Deze combinatie van een subtropische kustlijn en een klassieke Afrikaanse wildpark is uniek. Het park kent ook een grote verscheidenheid aan ecosystemen en natuurlijke habitats met meren, lagunes, zoetwater moerassen en graslanden.

We gaan het park in met eigen vervoer en genieten van de pure schoonheid: de duinen, de bossen en het weidse panorama. We spotten ook nu weer een heleboel dieren; opvallend veel aapjes. Sommige dieren lopen zomaar op de weg... Blijft altijd boeien! Vandaag zien we het tweede dier van the big five namelijk de buffel. Nog drie te gaan: de leeuw, het luipaard en de neushoorn. We hebben nog een week; gaat snel....

We doorkruisen het park tot aan het eindpunt Cape Vidal met een zandstrandje... Even neerstrijken in het warme zand en relaxen voor een half uurtje.

Terug naar het dorpje St. Lucia wat deelt uit maakt van het reservaat. In de tuin van ons guesthouse staat ook een bordje wat je waarschuwt voor de wilde dieren. Gisteravond stond er een bosvarken en een nijlpaard ( twee!!) in de tuin!
Aan de hoofdstraat, McKenzie Street liggen de supermarkten en restaurants. Ff shoppen bij de Spar....en dan is het pikkedonker ( 17.30 uur)

Verhaaltje schrijven, foto's op de laptop terug kijken, voetbalwedstrijd, hapje eten en we kijken weer terug op een heerlijke dag. Truste!

• 23 Juni 2014 - 09:35

Anja:

Ha lieverds,

Genieten genieten!
    Heerlijk om te lezen dat jullie het zij fijn hebben daar!
    Mogen wij hier ook nog een beetje van meegenieten ....

Geniet nog de laatste week daar!!

xxx Anja