de laatste dagen van onze rondreis in Zuid Afrika - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu de laatste dagen van onze rondreis in Zuid Afrika - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

de laatste dagen van onze rondreis in Zuid Afrika

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

28 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Onze laatste station van onze rondreis: Krugerpark.

Waarom krijg ik ons verhaal niet op papier? Het vat namelijk niet in woorden te vatten; het dekt steeds de lading niet.....

Ik probeer het toch. We verblijven op een kleine lodge. Er zijn 6 Afrikaanse rondavels met strodak en liggen onder prachtige bomen. We verblijven in nummer 6 en beschikt over een afgeschermde buitendouche! Het is een super gewaarwording.

Er is een zwembad met ligstoelen ( en te koud water haha) en er staan ligstoelen in de tuin die overgaat in het natuurreservaat.

Het Balule Natuurreservaat maakt deel uit van het Greater Kruger Nationaal Park. Daar er geen omheiningen zijn tussen het nationaal park en Balule, kunnen de wilde dieren vrij bewegen tussen de verschillende private parken en het Krugerpark.

We doen elke dag twee safari's in een open jeep; een 's ochtends vroeg en een 's avonds tegen de schemering en in het donker met een schijnwerper. Elke gamedrive duurt 3 tot 3,5 uur en in die tijd verken je een heel groot gebied. Onze ervaren ranger is Sam en de spoorzoeker: Josh.

Voor ons dus 6 in totaal! De gamedrives zijn schitterend! Je rijdt letterlijk hun - de dieren - territorium in.
Het is vooral een beleving; je kunt het niet onder woorden brengen... De spanning van een spoor volgen, ga je de dieren vinden of niet, hoe dicht kun je ze benaderen, lukt het om ze op de foto te zetten... de geluiden die de dieren maken...de off road ritten, zomaar dromen en genieten van het afwisselende landschap van de savanne.
Sam en Josh zijn zo getraind en zien wat wij niet zien... Hij vertelt daarnaast heel veel over het leven van de dieren, de bomen, de planten en nog veel meer...

Voor een break zoeken zij steeds een mooi plekje: een drankje in alle stilte in de natuur, kijkend over de vlakte en de Afrikaanse zon in enkele minuten onder zien gaan... Een keer moesten we terug de jeep in omdat er een neushoorn aan kwam wandelen...

We zien de Big Five maar ook heel wat andere diersoorten.
Ook doen we een voetsafari onder begeleiding van Sam en hij vertelt je over de kleine dieren, planten, sporen en overblijfselen van de karkassen die we tegen komen.

Na elke gamedrive worden we verwend met een heerlijk ontbijt. De lunch gebruiken we in de grote tuin. Het diner wordt geserveerd rond het kampvuur in de gezellige traditionele boma onder de sterrenhemel. De keuken is ook in een woord: fantastisch!

Een blijvende herinnering aan een indrukwekkende schoonheid van Afrika!!!!!

Bij het terug lezen merken we dat we de emotie toch niet helemaal over kunnen brengen. Misschien met enkele foto's en onze verhalen bij terugkomst.....

Morgen eerst nog een gamedrive, ontbijtje en dan beginnen we aan de reis terug. Eerst 6 uur rijden naar Johannesburg en daarna vliegen....

Liefs Alfons en Franka

• 28 Juni 2014 - 19:35

Mvgeest:

nou wat jullie allemaal gezien en beleeft hebben
    dat vergeet je nooit meer fantastisch
    maar ik ben toch blij als ik jullie weer zal zien
    goeie terug reis
    gr mam

• 28 Juni 2014 - 20:22

T:

Hey lieverds,

Afrika is het continent van verhalen. Wat mooi dat jullie er één geschreven hebben. De woorden, de beelden, de beleving... fijn dat we met jullie mee hebben mogen reizen. Geniet nog van jullie laatste dagen daar en weet dat Afrika altijd in je zal blijven

• 28 Juni 2014 - 21:08

Marianne:

Wow Franka, wat een overweldigende ervaringen en ik geloof dat je het nooit optimaal over kunt brengen. Wat een super vakantie hebben jullie en ja...het zit er weer bijna op!