17 juni - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 17 juni - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

17 juni

Blijf op de hoogte en volg franka

17 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

We bezoeken Tsitsikamma, wat zo veel betekent als "kristal helder water" en onderdeel uitmaakt van het overkoepelende Garden Route Nationaal Park .
Eerst stoppen we bij de plek om te bungeejumpen; de op 2 na hoogste permanente bungeejump locatie ter wereld! Vanaf een duizelingwekkende hoogte van 216 meter springen in een ravijn. We verbazen ons over de ijzingwekkende hoogte en de prachtige locatie.
We durven het echt niet; zou wel willen... Ook niet ondanks de aanmoedigingsborden: fear is temporary, regret lasts a lifetime. Mandy respect!

We gaan toch maar voor een wandeling. De klassieker onder de klassiekers, als het op wandelen aankomt is de wandeling die naar een ketting van hangbruggen leidt, drie in totaal.... Op de hangbrug heb je een mooi uitzicht over de monding van de Stormsrivier die zich een weg baant tussen steile, scherp uitgesleten rotswanden. Het bos is ook super... prachtige bomen en planten.

Dan nog wel het meest indrukwekkende is het schouwspel van hoge golven die losbreken op de granieten rotsformaties om daarna meteen meters hoog te worden opgeworpen.... Iets waar je werkelijk uren lang naar kan staren. Elke golf is weer uniek... We maken wel tig foto’s en kunnen de plek maar niet verlaten.

Uiteindelijk toch op weg naar Monkeyland.
Monkeyland biedt momenteel aan 11 verschillende soorten primaten een huis in een bos van 12 hectare. De meesten aapjes of monkey's - dacht dat hetzelfde was maar niet dus - komen uit overvolle dierentuinen of zijn ex huisdieren. Het is eigenlijk een soort van geriatrische instelling....
Geweldig om het te bezoeken. Er gaat een gids mee die je van alles verteld en een uur rondleidt door dit enorm bos. Zo leuk! Ook weer enorm veel foto’s gemaakt. Een van de andere bezoekers werd een telefoon ontvreemd; een grote hilariteit en de gidsen wisten gelijk welke aap daar verantwoordelijk voor was.

We sluiten de dag af met een wijntje aan de Indische Oceaan. Genieten van de golven, het geluid, de kleuren van de lucht..... maar geen dolfijnen....

Het diner met oesters, king garnalen en kabeljauw is heerlijk met een wijntje uit de regio.... Restaurant The fat fish is een aanrader!

• 18 Juni 2014 - 11:11

Angèle:

Hey Franka en Alfons,

Wat een mooie verslagen die jullie schrijven.
    Één groot avontuur!
    Wat een diversiteit aan activiteiten.
    Voor ons zeker ook een keer.:-)
    Ik wil het straks allemaal horen.

Geniet nog van jullie prachtige reis!

X Johan en Angèle

• 18 Juni 2014 - 20:18

Mvgeest:

dat jullie overal zo goed de weg weten on voorstelbaar schitterend wat een vacantie
    grr mam