14 juni - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu 14 juni - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

14 juni

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

14 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

We hebben allemaal wel eens gehoord van Route 66, je weet wel die snelweg die door de woestijn in Amerika loopt. Maar lang niet iedereen kent Route 62, een 850 kilometer lange toeristische route door Zuid-Afrika, van Kaapstad tot Port Elizabeth.

Route 62.....waar Oudshoorn aan ligt...een populaire roadtrip...die gaan we vandaag rijden. Een prachtige route door de Karoo - een natuurgebied , ook wel ‘halfwoestijn’ genoemd. Karoo betekent ‘de plaats van weinig water’ in het Khoi Khoi. Deze route is ook bekend vanwege de vele wijngaarden die langs deze route liggen en is daarmee de langste wijnroute ter wereld. En kun je dus missen op je vakantie in Zuid-Afrika...!

We komen eerst langs dorpjes gelegen aan de Breede Rivier en we zijn omgeven door bergketens als de Langebergen in het oosten en de Riviersonderend bergen in het zuiden. Deze bergroute is spectaculair! We genieten 250 km lang.....

Dan komen we aan bij ons volgende verblijf: La Plume in Oudshoorn. Het is een plaatje van binnen en van buiten. De hoeve in victoriaanse stijl uit 1902 ligt in de Olifantsrivier Valley. Met een prachtig uitzicht op de Swartberg. We worden welkom geheten en genieten van ons welkomstdrankje in een prieeltje: gazebo...

Ons huisje ligt in het zonnetje met een leuk terrasje ervoor. Onze badkamer komt zo uit de film: een badkuip op pootjes en in victoriaanse stijl ingericht.
We genieten van het uitzicht en het zonnetje....lekker acclimatiseren.

Het avondeten gebruiken we ook hier. Een oase en een verwennerij. Natuurlijk voor Alfons de struisvogelbiefstuk...wijntje erbij....gewoon genieten!!

• 15 Juni 2014 - 22:02

Jeannie:

Ha levensgenieters,

we worden met de dag jaloerser. Wat is het genieten daar.
    Leuk om steeds wat van jullie avontuur mee te krijgen. We kijken al uit naar de lagere versie van het verslag in Nederland bij een heerlijk glaasje Zuid-Afrikaanse wijn.