De eerste dag... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu De eerste dag... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van franka laar - WaarBenJij.nu

De eerste dag...

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg franka

07 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een vliegreis van bijna 12 uur komen we moe maar voldaan in ons eerste verblijf: Maartens guesthouse.... We zijn in de oude moederstad van Zuid-Afrika: Kaapstad.

Na een nacht slapen en een lekker ontbijtje is het leed van 12 uur in een vliegtuig hangen alweer vergeten....

Het is koud vindt Maarten en is dik ingepakt, compleet met fleecevest. Wintertijd! Voor de Zuid-Afrikanen daalt de barometer van 30 naar maar 15 gr... Met een zonnetje erbij vinden wij het voor winterse temperaturen wel meevallen.
En het is helder weer dus grijpen we onze kans en kiezen voor een bezoek aan de tafelberg. De ziel van de stad...waar je ook bent in Cape town: de berg staat steeds op de achtergrond. Ook voor Nelson Mandela was de berg een punt van hoop tijdens zijn gevangenschap op het Robben eiland.

Op stap met de auto, een avontuur op zich want het stuur zit rechts en we moeten links rijden. Een hele rare gewaarworden; het leverde zelfs een gevoel van wagenziek op.... Alfons toppie!

Aangekomen aan de voet van de berg kun je met een kabelbaan de 1000 meter hoge berg op.... Een spectaculair uitzicht, veel wandel- en klauterpaden....Gelukkig schijnt het zonnetje en dat maakt het minder koud want het waait flink....
Schiet er opeens een " uit de kluiten gewassen op een konijn lijkend beestje" over ons pad... Wat zou dat zijn, zeggen we tegen elkaar....Zegt een man in het Nederlands: dat was een dassie... Blijkt niemand minder dan onze eigen lovedokter! Robert himself..... Zij waren bezig met opnames voor een (nieuw) reisprogramma.

Na de tafelberg rijden we door naar Signal hill en Lion's head...een beetje de uitloper van de tafelberg. Bovenop een poosje gezeten om te kijken naar paragliden. Geweldig om te zien.

Ondertussen wel trek en we " slingeren" in sierlijke bochten naar een restaurantje aan de kust...We komen aan in Clifton beach; vier zandstrandjes die met elkaar verbonden zijn...

Lekker zitten smullen, wijntje erbij, buiten onder een luifel en uitzicht op zee... Genieten!!

Dan worden we toch nog verrast hoe snel het donker wordt en we moeten nog terug....onbekende weg, links rijden...pffff...

Gelukt en we plakken er een rustig avondje in het guesthouse aan vast. Morgen weer een dag...

Nog een wijntje en dan lekker ons kratje in... Truste Alfons en Franka x

• 07 Juni 2014 - 23:32

Elize:

Wauw, al een indrukwekkende eerste dag gehad!!
    Mooie foto's gemaakt al, fijn, dan kunnen wij hier met jullie
    meegenieten.

• 08 Juni 2014 - 00:47

Arabella:

wat leuk om te lezen, zo ben ik er gewoon een beetje bij!
    tot de volgende....

trusten
    x Arabella

• 08 Juni 2014 - 17:36

Noel:

Hi Alfons en Franka, deze eerste ervaringen zijn al niet mis, dat belooft voor de rest van de vakantie nog wat ..... Geniet er samen met volle teugen (wijn) van :-). Groet Noel

• 08 Juni 2014 - 21:24

Mpvgeest:

ik vind het kei leuk om zo mee te kijken kan ik mooi ook een beetje mee reizen gr mam

• 11 Juni 2014 - 08:11

Birgit:

Hey Alfons en Franka,

Is het al zo ver.....Super!!
    Leuk dat jullie ons, van een afstandje helaas : (, meenemen op jullie reis.
    Heel veel plezier en geniet van elke minuut!